vzw CoOperArti - Samenwerking Klassieke lyrische Kunsten
Solozang Operarepertoire Masterclass
olv Raymond Modesti 
en met pianisten Marieke Arnou (zaterdag) en Katrijn Friant (zondag).
 
7 en 8 december in ADS Zaal Sint-Bavo, Reep 4, Gent

Deelnemers hieraan waren zangers en zangeressen met minstens een niveau van 3de bachelor in Klassieke zang, alsook afgestudeerde Masters in zang.
Ze kwamen uit België en Nederland.

De Masterclass was ook voor publiek toegankelijk.

DAGINDELING
Voltijdse deelnemers kregen 1u20 minuten les van Dhr. Modesti en met begeleiding van onze pianisten.
Deeltijdse deelnemers kregen 40 minuten les van Dhr. Modesti en met begeleiding van onze pianiste.
De lessen begonnen met een vocale opwarming om 11u, en daarna kreeg elk zijn individuele lessen, einde was om 18u, tussenin waren 2 korte pauzes.

REPERTOIRE waarop gewerkt werd

Voltijdse deelnemers

Mieke Bombeke Mezzosopraan
- Printemps qui commence (Dalila) uit Samson et Dalila C. Saint-Saens
- When i am laid (Dido) uit Dido and Aeneas H. Purcell

Annelyn Gevaert Mezzosopraan
- Per questa fiamma-Ah pensate (Giovanna Seymour) uit Anna Bolena G. Donizetti
- Si vuol di Francia il rege recit- cavatina e cabaletta (Elisabetta) uit MariaStuarda G. Donizetti
- Deh, non voler costringere (Smeton) uit Anna Bolena G. Donizetti
- Sein wir wieder gut (Componist)  Ariadne auf Naxos R. Strauss
 
Liesbeth Plasqui Sopraan
- Ah! non credea mirarti (1ste deel) (Amina) uit La Sonnambula V. Bellini
- Col sorriso d’innocenza (Imogene) uit Il pirata V. Bellini
- Signore, ascolta (Liú) uit Turandot G.Puccini
- 'Giunse alfin il momento - Deh vieni non tardar', recit en aria (Susanna) uit Le Nozze di Figaro W.A. Mozart
 
Geert Jan Van Asseldonck Bas
- In diesen heiligen Hallen (Sarastro) Die Zauberflöte W.A. Mozart
- A te l'estremo addio (Fiesco) Simon Boccanegra G.Verdi
- Wer ein Liebchen hat gefunden (Osmin) uit Die Entführung aus dem Serail W.A. Mozart
 
Sun Mee Vanpanteghem Sopraan
- Ah! Du wolltest (tem p 10) (Salome) uit Salome R. Strauss     
- Spira sul mare (Madama Butterfly) uit Madama Butterfly G. Puccini
- Senza mamma (Suor Angelica) uit Suor Angelica G.Puccini
- Come scoglio (Fiordiligi) uit Cosi fan tutte W.A.Mozart
 
Gerlinde Weze Sopraan
- Vissid'arte (Tosca) uit Tosca G.Puccini
- Come scoglio (Fiordiligi) uit Cosi fan tutte W.A. Mozart
- Ebben, n'andrò lontana (Wally) uit la Wally A. Catalani
- Depuis le jour (Louise) uit Louise G. Charpentier
 
Deeltijdse Deelnemers
 
Bavo Orroi Bas-bariton
- 'Madamina,...'(Leporello) uit Don Giovanni W.A. Mozart
- 'Elle ne m'aime pas' (Filips II) uit Don Carlos, G. Verdi
 
Leon Van Liere Tenor
- Ah! Lève-toi,soleil! (Roméo) uit Roméo et Juliette van C. Gounod
- Ella mi fu rapita.... Parmi veder le lagrime (Il duca di Mantova) uit Rigoletto van G. Verdi
 
Lies Verholle Sopraan
- Quel guardo il cavaliere (Norina) uit Don Pasquale G. Donizetti
- Chi vuol godere il mondo (Serpetta) uit La finta giardiniera W.A.Mozart
 

Raymond Modesti Biography
Raymond's singingcareer began at the Los Angeles Opera Company, where he was a ten-year old boysoprano making ​​his debut in La Bohème. Participation in further productions such as Gianni Schicchi and Amahl and the Night Visitors, and concert performances constituted his desire for a future on stage.
In the United States, he took singing lessons from the Italian-American bass Giorgio Tozzi. With his participation in the singing contest “Young Singers of America” funded by The Juilliard School of Music, he won a scholarship to further his studies in Europe. The choice was made to go to Italy and study there with Ettore Campogalliani, voice teacher of Renata Tebaldi, Mirella Freni, Ferruccio Furlanetto, Ruggero Raimondi, Luciano Pavarotti, among others.
He then moved to Germany where he studied with Hans Hotter to further specialize in the German Lied Art, his love for Art songs extended to not only German, but also Russian, American and French songs.
In addition, he worked on his opera career. With roles as Don Basilio (Barber of Seville), Zachariah (Nabucco), Daland (Flying Dutchman), Sarastro (Die Zauberflöte), Don Medigua (El Capitan by JP Sousa), Don Quixote of J. Massenet extending his repertoire to more than 50 major  bass roles which he performed all over the world, in German theaters as well as in Austria, the USA (The New York City Opera and The Metropolitan Opera), South Africa, Brazil and Australia.
As director of the International Belcanto Academy Raymond shares his extensive knowledge and experience in the continuation training of graduate conservatory students and professionals in need of further vocal training.
 
Meer info rond Raymond kan u op zijn website vinden http://www.raymondmodesti.com
 
 
Biografie Marieke Arnou
Marieke Arnou volgde piano in de Stedelijke Muziekacademie van Deinze bij Dhr. W.Walgraeve, en aan het conservatorium van Brussel bij Dhr.A. De Groote en J.Michiels. Ze vervolmaakte zich bij mevr. R.Gediga in Keulen. Ze heeft in haar loopbaan steeds een voorliefde gehad voor kamermuziek (was laureate van de Epta-wedstrijd, de Rotary-wedstrijd e.d.) en voor liedbegeleiding. Ze is al vele jaren verbonden aan de Muziekacademie van Deinze als pianobegeleider, en een veelgevraagd begeleider op wedstrijden.
Haar interesse voor zangbegeleiding vergrootte nog door zelfzangles te gaan volgen. Momenteel zingt ze ook als vast lid van het Octopus-kamerkoor  o.l.v. Bart Van Reyn.
 
Biografie Katrijn Friant
studeerde voornamelijk in Gent. Ze behaalde er diverse eerste prijzen en ging zich nadien nog bijscholen in Genève in liedbegeleiding. Momenteel geeft ze les in de muziekacademie van Deinze en in Hogent, waar ze o.a. begeleider is.
Ze werkte vooral als pianist, repetitor, begeleider en koorleider. Aanvankelijk werkte ze vooral in theaterproducties in theater Arena, NTG alsook samen met Erik De Volder in Parisiana en Vader zingt aan tafel. Ze was ook te horen in talrijke liedrecitals met o.a. Erika Pauwels, Françoise Vanhecke, Jacqueline Van Quaille, Rolande Vander Paal....Daarnaast verleende ze gedurende een lange periode haar medewerking in diverse orkesten zoals het toenmalig orkest van de BRT, het Nieuw Vlaams orkest, het orkest van de Vlaamse opera en de Munt. Ze speelde ook een tijd in kleinere ensembles zoals het Spectra-ensemble. Richtinggevend blijft steeds de liefde en passie voor het hedendaagse repertorium, voor de vocale muziek en voor het lesgeven.
 
Organisatie
door Annelyn Gevaert Dagelijks bestuurder vzw CoOperArti



Foto's





























Website Builder mogelijk gemaakt <br/>door  Vistaprint
Website Builder
mogelijk gemaakt
door Vistaprint